Smartpost Itella e-veikala lietošanas noteikumi
Sūtījumu piegādes pakalpojuma my.smartpost.lv tiešsaistes veikala (turpmāk: E-veikals) īpašnieks ir Itella Logistics SIA (Reģ. Nr.40003567822, juridiskā adrese Dzirnieku iela 24, Mārupe, LV-2167, Latvija).
- VISPĀRĪGIE NOTEIKUMI
1.1. Itella Logistics SIA (turpmāk Itella) e-veikala lietošanas noteikumi (turpmāk Noteikumi) paredz paku piegādes un atgriešanas pakalpojuma iegādes kārtību E-veikalā, kā arī pakalpojuma izmantošanas kārtību un noteikumus.
1.2. E-veikalā var iegādāties piegādes pakalpojumus un ar tiem saistītos papildu pakalpojumus (turpmāk Pakalpojumi) sūtījumu sūtīšanai no visiem Smartpost termināļiem, kas atrodas Latvijā.
1.3. E-veikalā var pieteikt sūtījuma atgriešanas pakalpojumu, ja tāds ir paredzēts attiecīgajam sūtījumam, saskaņā ar produkta nosacījumiem.
1.4. Pakalpojumi tiek sniegti saskaņā ar spēkā esošajiem Latvijas Republikas un starptautiskajiem normatīvajiem aktiem. Uz E-veikalā iegādātajiem Smartpost pakalpojumiem attiecas arī vispārējie Itella pakalpojumu izmantošanas noteikumi, kas atrodami Itella mājas lapā https://itella.lv/juridiskiem-klientiem/informacija-un-palidziba/terms-conditions/ - DEFINĪCIJAS
2.1. Klients – fiziska persona, kas ir reģistrēts vai nereģistrēts E-veikala lietotājs un ir noslēdzis distances līgumu par Pakalpojumu sniegšanu, ko veic Itella.
2.2. Distances līgums – līgums, kas noslēgts starp Itella un Klientu par Pakalpojumu sniegšanu caur E-veikalu (saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr.255. par distances līgumu).
2.3. Paka – pareizi iesaiņota un marķēta sūtījuma vienība.
2.4. Sūtījums – pareizi iesaiņota un marķēta paka vai pakas, kas paredzētas nosūtīšanai no viena Nosūtītāja vienam Saņēmējam. Atsevišķi iepakotas pakas tiek apstrādātas kā neatkarīgi sūtījumi.
2.5. Nosūtītājs – persona, kas vēlas nosūtīt sūtījumu Saņēmējam.
2.6. Saņēmējs – persona, kurai sūtījums jāpiegādā un kurai ir tiesības pieņemt sūtījumu.
2.7. Pasūtījums – distances līgums, kas Klientam jāaizpilda E-veikalā par Pakalpojumu sniegšanu.
2.8. Smartpost paku terminālis – fiksētas atrašanās vietas ierīce, kas ļauj paņemt sūtījumus no Nosūtītājiem un piegādāt tos Saņēmējiem.
2.9. Smartpost paku punkts – vieta, kurā Saņēmēji var saņemt sūtījumus.
2.10. Smartpost termināļa PIN ir ciparu kods, kas atver ar pasūtījumu saistītā Smartpost termināļa attiecīgā nodalījuma durvis.
2.11. Smartpost paku punkta PIN ir ciparu kods, kuru uzrādot, Saņēmējam tiek izsniegts viņa sūtījums.
2.12. Rezervācija ir pakalpojums, kas garantē, ka izvēlētā lieluma paka tiek nosūtīta no konkrēta Smartpost termināļa, atbilstoši PIN koda derīgumam.
2.13. Šķirošanas centrs – Itella struktūrvienība, kurā tiek šķiroti un apstrādāti vietējie un starptautiskie sūtījumi.
2.14. E-veikals – tiešsaistes pasūtīšanas vide vietnē https://my.smartpost.lv/, kas ļauj veikt paku piegādes vai atgriešanas Pasūtījumu un apmaksāt Pakalpojumu.
2.15. Smartpost kurjers – Itella vai sadarbības partnera pārstāvis, kurš veic pakalpojuma izpildi un paņem/piegādā pakas uz/no Smartpost vietām un veic piegādi uz saņēmēja mājas adresi. - JAUNA PIEGĀDES PASŪTĪJUMA VEIDOŠANA
3.1. E-veikalā Klients var iegādāties paku sūtīšanas Pakalpojumus un ar tiem saistītos papildu Pakalpojumus no visiem Smartpost termināļiem, kas atrodas Latvijā.
3.2. Pēc pirkuma apmaksas uz Klienta norādīto e-pasta adresi tiks nosūtīts Smartpost nodalījumu un PIN kodu skaits, kas vienāds ar iegādāto paku piegādes Pakalpojumu skaitu, un Klients varēs izmantot šo informāciju, lai pakas ievietotu Smartpost terminālī. Reģistrētie lietotāji jebkurā laikā varēs redzēt savu sūtījumu statusus, piešķirto nodalījumu numurus un PIN kodus, kā arī rēķinus E-veikalā.
3.3. Itella nevar sniegt piegādes Pakalpojumus, kamēr Klients nav ievietojis savus sūtījumus nevienā no Smartpost termināļiem.
3.4. Smartpost termināļa nodalījuma numurs un attiecīgais PIN kods pakas nosūtīšanai ir derīgs konkrētajam Smartpost terminālim, ievērojot tā darba laiku. Durvju koda derīguma termiņš, kas nav mazāks par 24h, skaitot no pasūtījuma noformēršanas brīža, ir redzams pirms pasūtījuma apmaksas veikšanas E-veikala vietnē, kā arī tiek nosūtīts Klientam e-pasta veidā ar Pasūtījuma apstiprinājumu.
3.5. Izmantojot PIN kodu, Nosūtītājs var atvērt noteiktā termināļa nodalījuma durtiņas. Klients ir atbildīgs par Pakalpojuma iegādi ar pareizu nodalījuma izmēru, kas pieļauj sagatavotā sūtījuma brīvu ievietošanu un izņemšanu nodalījumā.
3.6. Lai nodrošinātu to, ka Sūtījums nonāks galamērķī, Klientam paka ir jānovieto Smartpost terminālī attiecīgajā nodalījumā, atverot to ar saņemto PIN kodu. Uz pakas ārējā iepakojuma salasāmi jābūt norādītiem Nosūtītāja un Saņēmēja vārdiem un mobilā tālruņa numuriem. Ja iespējams, pakai jāpielīmē E-veikalā saņemta un izdrukāta pakas pavadlapa.
3.7. E-veikalā iespējams izvēlēties sekojošus pakas piegādes pakalpojumus:
3.7.1. piegāde uz Paku termināli vai paku punktu Latvijā, Baltijā, Somijā
3.7.2. piegāde uz Pasta nodaļām Somijā
3.7.3. piegāde uz mājas adresi Latvijā, Baltijā un Somijā
3.8. Pakalpojumu cenas tiek parādītas pirkšanas procesā un tās mainās atbilstoši Klienta izvēlētajiem nosacījumiem (galamērķa vieta, pakas izmērs, papildus pakalpojumi). - JAUNA PIEGĀDES PASŪTĪJUMA APMAKSA
4.1. Klients apņemas veikt Pakalpojumu apmaksu saskaņā ar spēkā esošo cenrādi, kas atrodama E-veikala vietnē. Visas e-veikalā norādītās cenas ir norādītas Eiro un ietver Latvijas Republikā piemērojamo PVN.
4.2. Par Pasūtījumiem iespējams norēķināties ar maksājumu karti (Visa vai MasterCard) vai caur Latvijas bankas saitēm (Swedbank, SEB, Luminor un Citadele). Maksājumi tiek apstrādāti ārpus e-veikala vides attiecīgās bankas vai pakalpojumu sniedzēja drošajā maksājumu vidē. Itella nav piekļuves Klienta bankas vai maksājumu informācijai.
4.3. Pakalpojuma līgums stājas spēkā tad, kad maksājamā summa tiek pārskaitīta uz Itella bankas kontu. - ATSAUKŠANAS TIESĪBAS
5.1. Klientam nav tiesību atteikties no Pasūtījuma, kas iegādāts, izmantojot E-veikalu (saskaņā ar Latvijas Republikas Ministru kabineta noteikumiem Nr.255 Noteikumi par distances līgumu).
5.2. Veicot pasūtījumu E-veikalā, reģistrētie lietotāji var mainīt informāciju par saņēmēju līdz tam brīdim, kamēr tiek veikta pasūtījuma apmaksa.
5.3. Smartpost termināļa nodalījumu PIN kodi, kas ir nosūtīti Klientam, bet ir pazaudēti vai iznīcināti, reģistrētiem Klientiem ir pieejami E-veikalā vai var tikt noskaidroti, sazinoties ar Itella Klientu Servisu (+ 371 67815914, customerservice.lv@itella.com ).
5.4. Neizmantoto Pasūtījumu izmaksas Klientam netiek atgrieztas, ja vien Pasūtījuma neizmantošanas iemesls nav Itella atbildība. - SŪTĪJUMA ATGRIEŠANAS PAKALPOJUMS
6.1. Atgriešanas pakalpojums caur E-veikalu ir iespējams tiem sūtījumiem, kuru atgriešana tiek nodrošināta Itella sistēmā. Ievadot atgriežamā sūtījuma numuru E-veikala validācijas laukā, lietotājam tiek sniegtas norādes par atgriešanas iespējām un tālākajiem soļiem.
6.2. Piesakot sūtījuma atgriešanu E-veikalā, Klientam ir iespējams izvēlēties atgriešanu caur Smartpost paku termināli vai pieteikt Kurjeru pakas paņemšanai no mājas adreses.
6.3. Smartpost termināļa nodalījuma numurs un attiecīgais PIN kods pakas atgriešanai ir derīgs konkrētajam Smartpost terminālim, ievērojot tā darba laiku. Durvju koda derīguma termiņš ir redzams pēc atgriešanas pasūtījuma veikšanas E-veikala vietnē, kā arī tiek nosūtīts Klientam e-pasta veidā ar Pasūtījuma apstiprinājumu.
6.4. Izmantojot PIN kodu, Nosūtītājs var atvērt noteiktā termināļa nodalījuma durtiņas. Klients ir atbildīgs par Pakalpojuma iegādi ar pareizu nodalījuma izmēru, kas pieļauj sagatavotā sūtījuma brīvu ievietošanu un izņemšanu nodalījumā.
6.5. Lai nodrošinātu to, ka atgriežamais Sūtījums nonāks galamērķī, uz pakas ārējā iepakojuma obligāti jābūt pievienotai atgriešanas uzlīmei un jābūt noņemtām jebkādām uzlīmēm no iepriekšējās piegādes reizēm. - ATBILDĪBA
7.1. Klients, reģistrējoties kā lietotājs E-veikalā, sniedz pareizus personas datus un izmanto derīgu e-pasta adresi.
7.2. Itella ir tiesības atcelt Pasūtījumu un/vai neļaut Klientam izmantot E-veikalu, ja rodas šaubas, ka Klients rīkojas negodīgi vai nelikumīgi.
7.3. E-veikals nav atbildīgs par iespējamām trešo personu kļūdām, kas var radīt situāciju, kad bankas pārskaitījums vai maksājums ar karti var neizdoties.
7.4. E-veikals nav atbildīgs par jebkādiem zaudējumiem, kas radušies, ja nopirktais Pasūtījums būtu nonācis trešo personu rokās Klienta atbildības dēļ vai par pazaudētiem PIN kodiem, kas tika nosūtīti kopā ar Pasūtījumu.
7.5. Itella ir atbildīga par jebkādu Klientam pārdoto Pakalpojumu neievērošanu vai trūkumiem saskaņā ar nosacījumiem, kas atrodami vispārējos Itella pakalpojumu izmantošanas noteikumos.
7.6. Vienā Smartpost termināļa nodalījumā Klients drīkst ievietot tikai vienu paku, kas sagatavota ar atbilstošu iekšējo un ārējo iepakojumu, lai nodrošinātu sūtījuma satura nesabojāšanu transportēšanas laikā.
7.7. Ievietojot sūtījumu Smartpost terminālī, Klients ir atbildīgs par to, ka termināļa nodalījuma durtiņas tiek rūpīgi aizvērtas, lai nepieļautu sūtījuma zaudējumu.
7.8. Klients (Nosūtītājs) ir atbildīgs par pareizu Saņēmēja datu norādīšanu, noformējot piegādes pakalpojumu (Saņēmēja kontakttelefons, e-pasts, piegādes adrese)
7.9. Klients (Nosūtītājs) ir atbildīgs par pareizi noformēta jauna vai atgriežamā sūtījuma nodošanu Itella rīcībā (uzlīmēta atgriešanas uzlīme, noņemtas vecās uzlīmes). Itella neuzņemas atbildību par sūtījuma piegādi nepareizam adresātam vai par sūtījuma zaudējumu, ja uz sūtījuma ir atstātas uzlīmes no iepriekšējām piegādes reizēm (vecas uzlīmes).
7.10. Itella neuzņemas atbildību par bojātiem vai zaudētiem sūtījumiem, ja to iepakojums nenodrošina sūtījuma satura saglabāšanos apstrādes un transportēšanas laikā. Klients (nosūtītājs) ir atbildīgs par iespējamiem sūtījuma satura bojājumiem, ja sūtījuma apstrādes un piegādes laikā nav konstatēti nekādi ārēji redzami iepakojuma bojājumi. - PRETENZIJU IESNIEGŠANA UN KOMPENSĀCIJA
8.1. Ja Klientam ir sūdzības par E-veikalu vai prasības par zaudējumu atlīdzināšanu, kas saistītas ar Pakalpojumu sniegšanu, Klientam sūdzības iesniegums kopā ar prasību pamatojošiem dokumentiem un fotogrāfijām ir jānosūta pa e-pastu uz claims.lv@itella.com vai jāaizpilda pieteikums Itella mājas lapā.
8.2. Ja pakas saņemšanas brīdī, veicot ārēju pārbaudi, ir pamanāmi pakas bojājumi vai daļēji zaudējumi, Klientam par to nekavējoties jāinformē Itella, izmantojot punktā 8.1 norādītos komunikācijas kanālus.
8.3. Ja zaudējumus nebija iespējams noteikt brīdī, kad Saņēmējs tika saņēmis paku, Klients var iesniegt prasību par zaudējumu atlīdzināšanu ne vēlāk kā 7 (septiņu) kalendāro dienu laikā no dienas, kad Sūtījums tika nodots vai izsniegts sūtījuma Saņēmējam.
8.4. Gadījumos, kad tiek noteikta Itella atbildība par nekvalitatīvi veiktu pakalpojumu, pretenzijas tiek izskatītas un kompensāciju izmaksa tiek veikta saskaņā ar vispārējiem Itella pakalpojumu izmantošanas noteikumiem.
8.5. Atlīdzības apmērs par vienu sūtījumu ar unikālu identifikācijas numuru tiek noteikts pamatojoties uz Klienta iesniegtā sūtījuma satura vērtību vai tā remonta izmaksas apliecinošu dokumentu, bet nepārsniedz 500 EUR.
8.6. Pretenziju gadījumos, kas ir saistīti ar atgriezto sūtījumu bojājumu vai zaudējumu, preču atgriezējs vēršas pie preču pārdevēja, kurš, savukārt, iesniedz pretenziju Itella.
8.7. Visi strīdi starp Itella un Klientu, pirmkārt, tiek risināti pušu sarunu ceļā. Ja vienošanās netiek panākta, Klientam ir tiesības vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā vai Eiropas Savienības patērētāju strīdu risināšanas vietnē. - PERSONAS DATU APSTRĀDE
9.1. Klienta personas datus apstrādā Itella. E-veikals Klienta sniegtos personas datus (tostarp vārdu/uzvārdu, tālruņa numuru, adresi, e-pasta adresi, bankas rekvizītus) izmantos tikai Pasūtījuma apstrādei, maksājuma izpildei un Pakalpojumu sniegšanai.
9.2. Apstrādājot personas datus, Itella ievēro piemērojamos datu aizsardzības likumus, starptautiskos datu aizsardzības tiesību aktus un noteikumus, rīkojumus, instrukcijas un ieteikumus, ko noteikusi kompetentā datu aizsardzības iestāde. Personas datu apstrādes principi ir neatņemama daļa no Itella Privātuma Politikas.
9.3. Personas dati tiek apstrādāti tiktāl, ciktāl tas ir nepieciešams pakalpojumu sniegšanai, t.i., paku saņemšanai, šķirošanai, pārvadāšanai un piegādei. Mārketinga kampaņu, pakalpojuma kvalitātes un tirgus izpētes nolūkiem, Itella apstrādās personas datus tikai tad, ja tam būs saņemta Klienta piekrišana.
9.4. Pārzinis neatklāj informāciju, ko viņš saņēmis, trešajām personām.
9.5. Itella var atļaut citām juridiskām personām (pilnvarotiem apstrādātājiem) apstrādāt personas datus, ja ar šādu apstrādātāju ir noslēgts līgums, saskaņā ar kuru apstrādātājam ir pienākums saglabāt apstrādātos personas datus kā konfidenciālus un nodrošināt personas datu aizsardzību saskaņā ar likumā paredzētajām prasībām. Maksājumu veikšanai nepieciešamo personas datu pilnvarotais apstrādātājs ir Maksekeskus AS
9.6. E-veikals sūtīs jaunumus un piedāvājumus uz Klienta e-pasta adresi tikai tad, ja Klients būs izteicis šādu pieprasījumu, ievietojot savu e-pasta adresi e-veikala vietnē un dodot piekrišanu informācijas saņemšanai no Itella.
9.7. Klients var jebkurā laikā atteikties no jaunumu un piedāvājumu saņemšanas, kas nosūtīti uz Klienta e-pasta adresi, paziņojot par to pa e-pastu vai atsaucot savu piekrišanu E-veikalā.
9.8. Klients jebkurā laikā var pārbaudīt savu personisko informāciju un daļēji to mainīt, piesakoties E-veikalā vai rakstot uz e-pasta adresi marketing.lv@itella.com
9.9. Lai dzēstu savākto personisko informāciju, Klients iesniedz rakstisku pieprasījumu uz adresi marketing.lv@itella.com
9.10. Visi personas dati, kas tiek savākti darījuma laikā, tiek uzglabāti likumīgā laika periodā un pēc tam tiek dzēsti.
9.11. Klientam ir tiesības vērsties Datu aizsardzības inspekcijā vai tiesā, ja Klients konstatē, ka personas datu apstrāde ir pārkāpusi viņa tiesības. Datu aizsardzības inspekcijas kontaktinformācija ir atrodama vietnē: https://www.dvi.gov.lv/lv/personas-datu-apstrades-aizsardzibas-parkapuma-pazinojuma-iesniegsana/