5 noteikumi paku sūtīšanai vasarā

Vai, iepērkoties internetā, ir nācies saņemt sabojātu kosmētiku, uztura bagātinātājus un vitamīnus, kas zaudējuši kvalitāti un labās īpašības? Tā diemžēl var būt realitāte, īpaši vasarā, kad preces, kuras ilgstoši nedrīkst uzturēt karstā vidē, tiek piegādātas uz āra pakomātiem. Tajos prece, kāpjot temperatūrai un atrodoties tiešos saules staros, var tikt neatgriezeniski bojāta. Starptautiskās loģistikas kompānijas “Smartpost Itella” Paku biznesa vadītājs Latvijā Jānis Ronis norāda, ka, pieaugot sūtījumu apjomam paku termināļos, vasarā pircējiem un sūtījumu piegādātājiem ieteicams ņemt vērā vairākus nosacījumus.

Eksperts norāda, ka visbiežāk preces, kas var tikt sabojātas karstajā laikā, ir kosmētikas produkti, pārtikas preces, medikamenti, kontaktlēcas, uztura bagātinātāji un pat elektronikas un foto preces. Neskatoties uz to, ka ražotāji uz preču iepakojumiem norāda, kādos apstākļos preces un iekārtas būtu jāuzglabā, prakse rāda, ka tas tomēr netiek pilnībā ievērots.

#1 Izvēlies paku termināļus, kas atrodas iekštelpās

Jānis Ronis stāsta, ka “Smartpost Itella” ir šobrīd vienīgais loģistikas uzņēmums Latvijā, kas piedāvā tikai iekštelpu paku termināļus. Šobrīd uzņēmuma tīklu veido jau gandrīz 230 paku termināļi visā Latvijā, un to atrašanās vietas var atrast šeit. Eksperts uzsver, ka iekštelpu paku termināļi pasargā paku ne vien no nelabvēlīgo laikapstākļu ietekmes, kas varētu apdraudēt tās satura kvalitāti, bet arī ir ērti klientiem, jo sūtījuma saņemšanu var apvienot, piemēram, ar iepirkšanos. “Smartpost Itella” paku termināļi pārsvarā atrodas veikalos un tirdzniecības centros. Savukārt “Narvesen” kioskos un veikalos atrodas vēl 70 paku saņemšanas punkti.

Viņš piebilst, ka vasaras mēnešos, saņemot sūtījumus paku termināļos, faktors, kas visvairāk ietekmē sūtījumu kvalitāti, ir augstā gaisa temperatūra un tiešie saules stari. Pat ja preces uzglabāšanas maksimālā temperatūra ir 25 grādi un ārā ir 20 grādi, jārēķinās, ka temperatūra pakomātā, kur spīd saule, ir krietni augstāka.

#2 Pārbaudi, vai sūtītājs nodrošina paku termināļu izvēles iespējas

Dažkārt, iepērkoties internetā, preču pārdevēji paši ir padomājuši par to, lai preces pircējam nonāktu atbilstošā stāvoklī, ņemot vērā sezonalitāti. Līdz ar to vasarā, piemēram, tiek automātiski piedāvāta iespēja paku sūtīt uz iekštelpu paku termināļiem, kur temperatūra ir atbilstoša tās uzglabāšanai. Tomēr ne visi šādu praksi piekopj, tāpēc arī pašam pakas saņēmējam ir kritiski jāizvērtē izvēlētā pakas termināļa atrašanās vieta, priekšroku dodot tiem, kas atrodas iekštelpās.

Jānis Ronis norāda, ka labākā prakse, ko īsteno daži pazīstami interneta veikali, ir sūtījuma noformēšanas brīdī pie paku termināļa norādīt, vai tā atrašanās vieta ir ārā vai iekštelpās, tādā veidā ļaujot pašam pircējam izdarīt pareizo lēmumu. Tajā pašā laikā ir arī interneta vietnes, kas pašas, izvērtējot savu pārdoto preču īpašības, preci novirza uz iekštelpu paku termināļiem, tomēr eksperts norāda, ka uz šādu praksi paļauties nevajadzētu.

#3 Noskaidro, kādā iepakojumā tiks piegādāta prece

Iegādājoties ļoti specifiskus produktus, piemēram, medicīnas preces, jāpievērš uzmanība iepakojumam. Neraugoties uz to, ka ražotāji pie preču aprakstiem norāda, ka prece ir jāuzglabā atbilstošā temperatūrā un vidē, viņu pienākums nav nodrošināt preces piegādi atbilstošā iepakojumā. Tomēr “Smartpost Itella” eksperts aicina arī pašu pircēju proaktīvi sazināties ar preču pārdevēju, lai noskaidrotu visu par iepakojumu un iespējām saņemt preci iekštelpu paku terminālī. Vairumā gadījumu, ja prece tiek sūtīta uz iekštelpu paku termināļiem, nav nepieciešams vaicāt pēc temperatūru uzturoša iepakojuma.

#4 Plāno laiku

Kaut arī gandrīz visas piegādes kompānijas nodrošina, ka preci pakomātā var uzglabāt vairākas dienas, tas tomēr, raugoties no pircēja viedokļa, nav ieteicams. Jānis Ronis atzīst, ka ļoti bieži tiek novērots, ka preces saņēmējs nav pieejams vai ir aizņemts, lai sūtījumu izņemtu no termināļa. Ir virkne produktu, kam tas var izrādīties kritiski, piemēram, pārtikai. Pārtikas produktiem visbiežāk ir īss uzglabāšanas un lietošanas termiņš, tādēļ prece gluži vienkārši sabojāsies. “Smartpost Itella” pieredze liecina, ka cilvēki patiesi nosūta plaša spektra sūtījumus, sākot no smalkmaizītēm, salātiem, mandarīniem, līdz liela izmēra mēbelēm un auto rezerves daļām. Tāpēc laika plānošana dažu preču gadījumā var būt izšķiroša, izsverot, kurus produktus noteikti jāsaņem iekštelpu paku terminālī un – cik ilgi tos tajā vēlams uzglabāt.

#5 Izvairies no precēm, ko nedrīkst sūtīt

Eksperts atklāj, ka dažkārt cilvēki nav informēti par to, ka ir arī preces, kuras nav atļauts sūtīt uz paku termināļiem. Piemēram, nedrīkst sūtīt sprāgstvielas, ieročus, naudu, bankas kartes, dārgmetālus un akmeņus, kā arī dzīvniekus. Tam ir vairāki iemesli, bet galvenokārt tie ir drošības apsvērumi. Tajā pašā laikā sūtījumam ir jābūt atbilstoši iepakotam, lai, piemēram, nepazustu vai nesabojātu citu sūtījumu, pretējā gadījumā tas var tikt atgriezts sūtītājam.

Nobeigumā eksperts atgādina, ka par preču uzglabāšanu ir atbildīgas vairākas puses, tāpēc gan pašam pārdevējam, gan pircējam ir jāseko līdzi sava pirkuma maršrutam, kur tas tiek piegādāts un cik ilgi uzglabāts. Ja ir aizdomas par bojātu preci, noteikti jāsazinās ar pārdevēju, lai identificētu, vai prece ir bijusi atbilstoši iepakota un piegādāta.


Vairāk jaunumu