Lūdzu, atjauniniet savu pārlūkprogrammu

Izskatās, ka Jūsu pārlūkprogramma vairs netiek atbalstīta. Lūdzu, atjauniniet pārlūkprogrammu, lai iegūtu drošāku un efektīvāku pārlūkošanas pieredzi.


Lūdzu, izmantojiet vienu no šīm pārlūkprogrammām:

Itella LatviaItella Latvia

Itella sūtījumu piegādes pakalpojumu izmantošanas vispārīgie noteikumi

Informācija un palīdzība
Itella sūtījumu piegādes pakalpojumu izmantošanas vispārīgie noteikumi
Kategorija: Noteikumi
  1. VISPĀRĪGI NOTEIKUMI
    1.1. Itella Logistics SIA (turpmāk tekstā – Itella) paku piegādes Pakalpojumu
    izmantošanas vispārīgie noteikumi (turpmāk tekstā – Vispārējie noteikumi) regulē
    attiecības starp Itella un Klientu (turpmāk tekstā – arī Puse vai Puses) un nosaka
    Pakalpojumu sniegšanas kārtību.
    1.2. Vispārīgie noteikumi un nosacījumi ir neatņemama Pakalpojumu līguma (turpmāk
    tekstā – Līgums), kas noslēgts starp Itella un Klientu, daļa un attiecas uz visiem
    līgumiem starp Itella un Klientu, kas attiecas uz sūtījumu organizēšanu un piegādi.
    1.3. Vispārējos noteikumos ir noteiktas Itella un Klienta tiesības un pienākumi, kā arī ir
    definēti izmantotie termini.
    1.4. Papildus Vispārējiem noteikumiem uz Pusēm attiecas arī Līgums, Cenrādis,
    Pakalpojuma (īpašie) noteikumi un nosacījumi (turpmāk saukti arī par Pakalpojuma
    noteikumiem un nosacījumiem) un citi noteikumi un nosacījumi (turpmāk kopā tiek
    dēvēti par Līguma dokumentiem), kurus Itella ir noteikusi attiecībā uz
    Pakalpojumiem un kas Klientam ir pieejami Itella vietnē vai pašapkalpošanās vidē.
    1.5. Pakalpojumi tiek sniegti saskaņā ar Latvijas Republikas tiesību aktiem un Konvenciju
    par starptautisko kravu autopārvadājumu līgumu (CMR), ko nereglamentē līguma
    dokumenti.
    1.6. Īpašie Pakalpojuma noteikumi un nosacījumi ir noteikti Līgumā un Pakalpojuma
    noteikumos, taču tie var izrietēt arī no citiem Līguma dokumentiem.
    1.7. Itella nosaka Vispārīgos noteikumus, Cenrādi, Pakalpojuma noteikumus un
    nosacījumus, kā arī citus noteikumus, kas noteikti attiecībā uz Pakalpojumu, un var
    tos vienpusēji grozīt, ja tas ir nepieciešams juridisku grozījumu vai jauna
    Pakalpojuma ieviešanas, Pakalpojuma izmaiņu vai Pakalpojuma sniegšanas
    pārtraukšanas dēļ.
    1.8. Itella sniedz informāciju par Līguma dokumentu grozīšanu, izmantojot Itella vietni
    www.itella.lv vismaz 30 (trīsdesmit) kalendārās dienas pirms grozījumu stāšanās
    spēkā. Klients par grozījumiem atsevišķi netiks informēts. Ja Klients turpina izmantot
    Itella pakalpojumus pēc grozījumu stāšanās spēkā, tiek uzskatīts, ka viņš ir piekritis
    grozītajiem noteikumiem un nosacījumiem.
    1.9. Ar Pakalpojumu sniegšanu saistītie Vispārīgie noteikumi, cenu lapas, Pakalpojumu
    noteikumi un citi nosacījumi ir pieejami Itella vietnē www.itella.lv
    1.10. Līgumu par Pakalpojumu sniegšanu var slēgt jebkurā formātā, piemēram,
    izmantojot pašapkalpošanās vidi, rakstiski vai formātā, kuru var reproducēt
    rakstiski. Brīdis, kad Itella sāk izpildīt pasūtījumu, tiek uzskatīts arī par līguma
    noslēgšanu.
    1.11. Klients apstiprina, ka ir iepazinies ar Vispārējiem noteikumiem, piekrīt tiem un
    apņemas tos ievērot, iesniedzot pasūtījumu vai piekrītot Itella izteiktajam
    piedāvājumam.
  2. DEFINĪCIJAS
    2.1. Klients ir fiziska vai juridiska persona, kas ir noslēgusi līgumu par Itella
    Pakalpojumiem.
    2.2. Pakalpojumi nozīmē paku termināļu vai paku saņemšanas vietu Pakalpojumus,
    kurjera Pakalpojumus un/vai papildus {akalpojumus, kas saistīti ar sūtījumiem, kurus
    Itella sniedz Klientam.
    2.3. Paka ir vienība, kas ir iepakota un marķēta atbilstoši prasībām un kuras atļautie
    izmēri, svars un citi nosacījumi ir norādīti Itella tīmekļa vietnē vai pašapkalpošanās
    vidē vai ir atrunāti Pušu rakstiskajā līgumā. Klientam jāpārliecinās, ka paka atbilst
    Itella noteiktajām prasībām.
    2.4. Palete ir preču palete (t.sk. EUR palete, FINN palete), kas garantē atļauto
    kravnesību un pieļauj drošu apstrādi transportēšanas laikā. Sūtījums, kura faktiskais
    svars pārsniedz 35 kg vai 40 kg, atkarībā no produkta nosacījumiem, jānovieto uz
    paletes.
    2.5. Sūtījums nozīmē pareizi iesaiņotas un marķētas pakas vai paletes, kas jānosūta no
    viena Sūtītāja vienam Saņēmējam. Atsevišķi iepakotas pakas vai paletes tiek
    apstrādāti kā neatkarīgi sūtījumi.
    2.6. Sūtītājs ir persona, kas vēlas nosūtīt sūtījumu Saņēmējam, vai persona, kas Klienta
    vārdā nodod sūtījumu Itella.
    2.7. Saņēmējs ir persona, kura uz sūtījuma pavadlapas ir atzīmēta kā Saņēmējs vai kura
    atrodas Saņēmēja adresē, uz kuru jāpiegādā sūtījums, un kurai ir tiesības uzņemt
    Sūtījumu.
    2.8. Pasūtījums ir pasūtījums, ko Klients iesniedz Itella par Pakalpojuma sniegšanu.
    2.9. Kurjers ir persona, kas sniedz Itella pakalpojumus, piegādājot sūtījumus.
    2.10. Paku terminālis ir ierīce fiksētā vietā, kas ļauj saņemt sūtījumus no Sūtītājiem un
    nogādāt tos Saņēmējiem.
    2.11. Paku punkts ir fiksēta vieta, kur ir iespējams piegādāt sūtījumus Saņēmējiem.
    2.12. Šķirošanas centrs ir Itella struktūrvienība, kurā tiek apstrādāti un uzglabāti vietējie
    un starptautiskie sūtījumi.
    2.13. Itella vietne ir Itella interneta vietne www.itella.lv un pašapkalpošanās e-veikala
    vide www.my.smartpost.lv
    2.14. Cenrādis nozīmē maksu(-as), kas norādīta(-as) Itella vietnē vai pašapkalpošanās
    vidē un saskaņā ar kuru Klients maksā par Pakalpojumu sniegšanu.
    2.15. Piegādes paziņojums ir paziņojums, kas nosūtīts ar īsziņu, pa e-pastu vai jebkādā
    citā veidā, kurā iekļauta informācija par sūtījuma piegādes termiņu un norādījumi
    par piegādes laika un / vai vietas maiņu.
    2.16. Durvju kods vai PIN ir ciparu kods, kas norādīts paziņojumā Saņēmējam un ar kura
    palīdzību var atvērt termināļa skapīša durvis, kur tiek uzglabāts sūtījums.
    2.17. Papildpakalpojums ir Pakalpojums, kas papildina Pakalpojumu vai palielina tā
    vērtību (piemēram, muitas procedūras, personas identifikācija, Saņēmēja
    maksājums pie piegādes).
    2.18. Sūtījuma svars un izmēri ir sūtījuma izmēri un svars, kas tiek ņemti vērā, nosakot
    cenu. Pakalpojuma noteikumos un nosacījumos svars ir noteikts kā tilpuma vai
    faktiskais svars. Nosakot cenu, tiek ņemts vērā pasūtījumā norādītais Sūtījuma svars.
    Ja Itella Pakalpojuma sniegšanas laikā sūtījums tiek svērts un tas izrādās smagāks,
    nekā norādīts, Itella ņems vērā sūtījuma faktisko svaru.
    2.19. Sūtījuma uzlīme/sūtījuma pavadlapa ir Pakalpojuma sniegšanai nepieciešamā
    informācija, kas ir uzrakstīta vai pielīmēta pie sūtījuma.
    2.20. Piegādes dokumenti ir dokumenti, kas nepieciešami muitas formalitāšu kārtošanai
    un citām procedūrām, kas saistītas ar sūtījumu.
    2.21. Piegādes apstiprinājums ir Klienta, Saņēmēja vai Sūtītāja, sniegts apstiprinājums
    par sūtījuma saņemšanu, kas tiek saņemts kurjera skanēšanas ierīces
    skārienjutīgajā ekrānā vai ievadot PIN kodu paku termināļa nodalījuma durtiņās.
    2.22. Neveiksmīgas piegādes vai paņemšanas mēģinājums ir brauciens, kas veikts
    saistībā ar Sūtījuma saņemšanu vai piegādi un kurā Sūtījumu nevarēja saņemt no
    Sūtītāja vai nogādāt Saņēmējam iemeslu dēļ, kas nav atkarīgi no Itella vai Kurjera.
    Itella ir tiesības pieprasīt, lai Klients maksā par nepamatotu piegādes/paņemšanas
    mēģinājumu saskaņā ar Cenrādi.
    2.23. Parādu piedzinējs ir uzņēmums, kas nodrošina parādu piedziņas pakalpojumu.
  3. PRASĪBAS SŪTĪJUMIEM
    3.1. Sūtījuma izmēriem (garumam / platumam / augstumam) un svaram (kg) ir jāatbilst
    prasībām, kas noteiktas Pakalpojumu noteikumos.
    3.2. Klientam atbilstoši jāiepako un jāmarķē sūtījums ar pareizu kontaktinformāciju.
    Sūtījuma iepakojumu izvēlas Klients (Sūtītājs). Norādījumus par iepakošanas
    prasībām var atrast vietnē Itella www.itella.lv
    3.3. Klienta pienākums ir savlaicīgi un precīzi sniegt norādījumus Itella, lai nodrošinātu
    to, ka sūtījuma saturs tiek saglabāts transportēšanas laikā, nepieļaujot iepakojuma
    vai sūtījuma satura bojājumus.
    3.4. Sūtījumiem jābūt iepakotiem, ievērojot sekojošo:
    3.4.1. saturam nevar piekļūt, nesabojājot iepakojumu;
    3.4.2. ārējais iepakojums var izturēt diagonālu kritienu no 100 cm augstuma;
    3.4.3. sūtījums nevar sasmērēt vai sabojāt citus sūtījumus;
    3.4.4. iepakojums atbilst sūtījuma saturam, svaram un formai, kā arī pārvadāšanas
    veidam;
    3.4.5. trauslu priekšmetu iepakošanai ir izmantots atbilstošs papildus iepakojums
    (stūra aizsargi, amortizācijas materiāli, pildījuma materiāls utt.), nodrošinot
    to, ka preces transportēšanas laikā nevar pārvietoties/kustēties kastes
    iekšpusē;
    3.4.6. sūtījuma pavadlapu un/vai citas marķēšanas uzlīmes nedrīkst novietot virs
    kastes stūriem un/vai malām; ja tiek izmantots atkārtoti lietojams
    iepakojums, ir jānoņem visas vecās pavadlapas;
    3.4.7. sūtījumi, kas novietoti uz paletes, nedrīkst pārsniegt paletes malas
    3.4.8. piegādes dokumentiem jābūt ievietotiem noslēgtā plastmasas kabatiņā,
    kas piestiprināta pie ārējā iepakojuma. Klients ir atbildīgs par dokumentos
    norādītās informācijas pareizību.
  4. AIZLIEGTIE SŪTĪJUMI
    4.1. Izmantojot Itella pakalpojumus, ir aizliegts sūtīt šādus priekšmetus un preces:
    4.1.1. ātri bojājošas bioloģiskas un infekciozas vielas;
    4.1.2. radioaktīvas, sprādzienbīstamas, kodīgas, toksiskas vai viegli uzliesmojošas
    vielas, kā arī vielas, kas ir jutīgas pret aukstumu;
    4.1.3. priekšmetus vai vielas, kas to rakstura vai iesaiņojuma dēļ var sasmērēt vai
    sabojāt citus sūtījumus vai apstrādes aprīkojumu, ieskaitot konteinerus, kas
    piepildīti ar šķidrumiem, ja šādi priekšmeti nav blīvi aizvērti un nav iepakoti
    necaurlaidīgos materiālos;
    4.1.4. naudu, bankas kartes, apgrozībā esošās monētas, vērtspapīrus,
    obligācijas, dārgmetālus un dārgakmeņus;
    4.1.5. personu apliecinošus dokumentus, ceļošanas dokumentus, atļaujas vai
    dokumentus, kas piešķir īpašu statusu;
    4.1.6. dzīvus augus, dzīvniekus, putnus, zivis;
    4.1.7. asus priekšmetus bez speciāla iepakojuma;
    4.1.8. narkotiskās un psihotropās vielas;
    4.1.9. munīciju un ieročus;
    4.1.10. pornogrāfiska vai erotiska rakstura materiālus, kas apraksta vai attēlo
    bērnu seksuālu izmantošanu (bērnu pornogrāfija), cilvēku seksuālas
    darbības, kurās iesaistīti dzīvnieki, nekrofilija vai pornogrāfiska rakstura
    vardarbība;
    4.1.11. priekšmetus vai vielas, kuru imports vai aprite ir aizliegta nosūtīšanas vai
    piegādes valstīs;
    4.2. Itella neuzņemas nekādu atbildību par aizliegta satura sūtījumiem.
    4.3. Itella ir tiesības apturēt jebkādu turpmāku aizliegta satura sūtījumu piegādi un
    iznīcināt sūtījumus, kas apdraud Itella vai trešo personu darbinieku veselību un
    dzīvību, kā arī apdraud citus sūtījumus, īpašumu vai apkārtējo vidi.
    4.4. Sūtītājam ir jāatlīdzina visi zaudējumi un izmaksas, kas radušās saistībā ar sūtījumiem,
    kas satur aizliegtas vielas vai neatbilst iepakojuma prasībām.
  5. PAKALPOJUMU NODROŠINĀŠANA
    5.1. Pakalpojumu (īpašie) noteikumi ir norādīti Itella vietnē www.itella.lv un
    pašapkalpošanās vidē vai Pušu Līguma cenu pielikumā. Klients sūtījuma nosūtīšanai
    izvēlas attiecīgo pakalpojumu, kura noteikumi un nosacījumi ir noteikti attiecīgā
    pakalpojuma noteikumos:
    5.1.1. Smartpost paku termināļu un paku punktu paku pakalpojumi Latvijā,
    Lietuvā un Igaunijā;
    5.1.2. Kurjeru pakalpojumi Latvijā, Lietuvā un Igaunijā;
    5.1.3. Express Business Day – starptautiskie kurjeru pakalpojumi;
    5.1.4. Parcel Connect Baltics – starptautiskie paku punktu pakalpojumi.
    5.2. Pasūtījumu par Pakalpojuma sniegšanu Klients iesniedz pašapkalpošanās vidē vai
    nosūtot to uz Itella Klientu Servisa e-pastu vai citā Līgumā noteiktajā formātā. Klients
    sniedz visus svarīgos Pasūtījuma datus (ieskaitot sūtījuma svaru un izmērus, Sūtītāja
    un Saņēmēja datus, izcelsmes un galamērķa vietu) un ietver visus Pakalpojuma
    sniegšanai nepieciešamos norādījumus. Itella ir tiesības pieprasīt papildus datus un
    instrukcijas.
    5.3. Itella ir tiesības mainīt izvēlēto Pakalpojumu un /vai Papildpakalpojumu Itella
    Pakalpojumu ietvaros, ja Klienta pasūtītais Pakalpojums neatbilst attiecīgā
    Pakalpojuma un Sūtījuma noteikumiem un nosacījumiem. Neatbilstoša sūtījuma
    gadījumā Itella ir tiesības izvēlēties citu Pakalpojumu, kas atbilst noteikumiem,
    nosacījumiem un prasībām, un piemērot maksu par šo izmainīto Pakalpojumu
    saskaņā ar pakalpojumu cenrādi.
    5.4. Paredzamais ar Pakalpojumu saistītā sūtījuma piegādes laiks galvenokārt ir atkarīgs
    no Pasūtījuma iesniegšanas laika un Pakalpojuma noteikumiem un nosacījumiem.
    Paredzētie piegādes laiki parasti tiek norādīti Itella vietnē un pašapkalpošanās vidē
    vai Pušu Līguma cenas piedāvājumā.
    5.5. Pakalpojuma sniegšanai tiek izmantotas trešās personas, un Itella ir atbildīga par
    viņu darbību.
    5.6. Itella nevar būt atbildīga par Klienta, Sūtītāja, Saņēmēja esamību vai viņu
    pārstāvības tiesībām vai par to pierādīšanu, ja vien netiek sniegts Pakalpojums,
    kura īpašie noteikumi un nosacījumi ietver personas identifikāciju vai pārstāvības
    tiesību pārbaudi.
  6. APMAKSA PAR PAKALPOJUMIEM
    6.1. Klientam jāveic apmaksa Itella par Pakalpojumu sniegšanu saskaņā ar spēkā esošo
    Cenrādi.
    6.2. Itella ir tiesības vienreizēji grozīt Cenrādi reizi gadā, par to informējot Klientu vismaz
    30 (trīsdesmit) kalendārās dienas pirms grozījumiem.
    6.3. Klientam ir jāapmaksā rēķins par sniegtajiem pakalpojumiem kalendārajā mēnesī,
    pamatojoties uz rēķinu, līdz nākamā mēneša 10. (desmitajai) dienai.
    6.4. Itella ir tiesības ierobežot Pakalpojuma sniegšanu, ja Klients kavē rēķina apmaksu
    ilgāk par 14 (četrpadsmit) kalendārajām dienām.
    6.5. Itella ir tiesības nodot prasību Parādu piedzinējam, ja no Klienta puses ir pārsniegts
    maksājuma termiņš par 21 (divdesmit vienu) dienu. Klients apmaksā visas Parādu
    piedzinēja apkalpošanas izmaksas atbilstoši Parādu piedzinēja cenrādim papildus
    neapmaksātā rēķina summai.
    6.6. Ja tiek pārsniegts maksājuma termiņš, Itella ir tiesības apturēt Pakalpojumu
    sniegšanu un, saskaņā ar Civillikuma 1587. pantu, sākt izmantot ķīlas tiesības uz
    sūtījumu ar piegādes dokumentiem, lai nodrošinātu prasības, kas izriet no
    pakalpojumu sniegšanas nosacījumiem.
  7. PERSONAS DATU APSTRĀDE
    7.1. Apstrādājot personas datus, Itella ievēro piemērojamos datu aizsardzības likumus,
    starptautiskos datu aizsardzības tiesību aktus un noteikumus, rīkojumus, instrukcijas
    un ieteikumus, ko noteikušas kompetentās datu aizsardzības iestādes. Privātuma
    politika, kas ir neatņemama Vispārējo pakalpojumu noteikumu daļa, ir atrodama
    šeit.
    7.2. Itella apstrādā šādus personas datus:
    7.2.1. Klienta, Sūtītāja un Saņēmēja kontaktinformāciju (vārds, adrese, atrašanās
    vieta, tālruņa numurs, e-pasta adrese);
    7.2.2. Klienta maksājumu informāciju;
    7.2.3. Sūtītāja identifikācijas ar ID karti vai vecuma pārbaudes papildu
    pakalpojuma gadījumā – Saņēmēja personu apliecinoša dokumenta
    rekvizītus un personas kodu;
    7.2.4. piedaloties akcijās, dalībnieka kontaktinformāciju un citu iesniegto
    informāciju.
    7.3. Personas dati tiek apstrādāti Privātuma politikā noteiktajā veidā un tiktāl, ciktāl tas
    nepieciešams Pakalpojumu sniegšanai, t.i., lai saņemtu, šķirotu, pārvadātu un
    piegādātu sūtījumus, kā arī veiktu ar sūtījumiem saistītas muitas procedūras. Citos
    gadījumos, t.i., mārketinga kampaņām un izlozēm, Itella apstrādā personas datus
    ar Klienta piekrišanu.
    7.4. Personas datus Pakalpojuma sniegšanas jomā var nosūtīt bez Klienta papildu
    attiecīgas atļaujas:
    7.4.1. apakšuzņēmējiem, kurus Itella izmanto Pakalpojuma sniegšanai;
    7.4.2. personām un iestādēm, kurām dati jānosūta izvēlētā Pakalpojuma
    sniegšanai vai pamatojoties uz likuma prasībām vai sabiedrības interešu
    aizsardzībai.
    7.5. Itella glabā personas datus tik ilgi, cik nepieciešams mērķa sasniegšanai, vai līdz
    likumā noteiktajam termiņam.
    7.6. Itella veic atbilstošus organizatoriskus un tehniskus aizsardzības pasākumus, lai
    garantētu nepieciešamo drošības līmeni, apstrādājot personas datus.
    7.7. Klientam ir šādas tiesības attiecībā uz viņa personas datu apstrādi:
    7.7.1. saņemt no Itella informāciju par saviem personas datiem un to izmantošanu
    likumā noteiktajā kārtībā un apjomā;
    7.7.2. likumā noteiktajos gadījumos pieprasīt no Itella pārtraukt savu personas
    datu izmantošanu, kā arī labot, slēgt un dzēst savus personas datus;
    7.7.3. piekrist vai aizliegt savu personas datu izmantošanu tiešā mārketinga vai
    mārketinga mērķiem, informējot par to Itella
    7.7.4. sazināties ar Datu aizsardzības inspekciju vai vērsties tiesā Klienta tiesību
    pārkāpuma gadījumā
  8. ATBILDĪBA
    8.1. Itella ir atbildīga par Sūtījuma daļēju vai pilnīgu nozaudēšanu un bojāšanu no brīža,
    kad Sūtījums tiek saņemts transportēšanai līdz piegādes brīdim, kā arī par jebkuru
    Sūtījuma piegādes kavēšanos.
    8.2. Itella nav atbildīga par zaudējumiem, kas radušies sūtījuma daļējas vai pilnīgas
    nozaudēšanas, bojājuma un piegādes aizkavēšanās dēļ, kā arī par citiem
    zaudējumiem, ieskaitot zaudējumus, kas nodarīti trešajām personām, ja to izraisa:
    8.2.1. Klienta kļūda vai Līguma noteikumu pārkāpšana;
    8.2.2. bojājumi, kas radušies no Sūtījumā esošo preču īpašībām, piem. plīsumi,
    iztecēšana, sabojāšanās, korozija, fermentācija;
    8.2.3. iepakojuma neesamība vai trūkumi;
    8.2.4. nepareiza vai nepilnīga sūtījuma adrese vai marķējums;
    8.2.5. pārkāpums vai kaitējums, kas radies nepārvaramas varas dēļ.
    8.3. Kompensācija, kas maksājama par Sūtījumā esošo preču daļēju vai pilnīgu
    nozaudēšanu vai, tiek aprēķināta, pamatojoties uz rēķinā norādītajām preces
    iegādes izmaksām, ievērojot:
    8.3.1. ja precēm tiek nodarīts kaitējums, kompensācija par zaudējumiem tiek
    segta saprātīgas preču remonta izmaksu apmērā un iespējamās preču
    vērtības samazināšanās apmērā;
    8.3.2. Klientam jāpierāda, ka bojātajām precēm nav atlikusī vērtība;
    8.3.3. maksa par nozaudētā sūtījuma pārvadāšanu, muitas nodokļi un citas ar
    transportu saistītās izmaksas arī tiek kompensētas saskaņā ar CMR
    konvenciju.
    8.4. Klientam ir tiesības pieprasīt kompensāciju par Sūtījuma nozaudēšanu, ja preces
    nav piegādātas:
    8.4.1. Trīsdesmit (30) dienu laikā pēc paredzētā piegādes termiņa, ja piegādes
    laiks bija saskaņots;
    8.4.2. Pēc sešdesmit (60) dienām, ja nav piegādes termiņš nav bijis saskaņots.
    8.5. Itella ir atbildīga par sūtījuma bojāšanu vai nozaudēšanu saskaņā ar CMR
    konvenciju un Obligāciju likumu līdz SDR 8,33 par kilogramu bojātā vai nozaudētā
    sūtījuma bruto svara, izņemot Parcel Connect Baltics, Express Business Day,
    Smartpost un kurjeru piegādes pakalpojumus, kuru gadījumā atbildība ir
    ierobežota līdz 500 € par sūtījumu.
    8.6. SDR (“Speciālās aizņēmuma tiesības”) ir grāmatvedības vienība, ko izmanto
    Starptautiskais Valūtas fonds (SVF), un tās summa ir atkarīga no publicētā valūtas
    kursa*.
    8.7. Kompensācija, kas tiek izmaksāta par nozaudētu dokumentu sūtījumu, kuram ir
    satura saraksts, nepārsniedz EUR 28,46.
    8.8. Ja tiek pierādīts, ka preču piegādes kavēšanās ir nodarījusi kaitējumu Klientam,
    Itella pienākums ir atlīdzināt zaudējumus tādā apmērā, kas nepārsniedz piegādes
    izmaksas.
    8.9. Itella nekompensē nekādus netiešus vai peļņas zaudējumus.
    8.10. Klienta pienākums ir atlīdzināt Itella zaudējumus, ko radījusi:
    8.10.1. bojāta sūtījuma iesaiņošana, marķēšana vai deklarēšana; un
    8.10.2. Itella apmaksāti muitas nodokļi vai citi oficiāli maksājumi vai nodrošinājums
    ar vērtspapīriem.
  9. SŪDZĪBU UN PRASĪBU IESNIEGŠANA
    9.1. Klientam ir jāiesniedz Itella visas sūdzības un prasības par zaudējumu atlīdzību
    sakarā ar Sūtījuma bojājumiem, daļēju vai pilnīgu nozaudēšanu vai piegādes
    aizkavēšanos rakstiskā veidā, kopā ar dokumentiem, kas pamato pretenziju.
    9.2. Prasība jāiesniedz 6 (sešu) mēnešu laikā no sūtījuma nosūtīšanas dienas, kā noteikts
    Latvijas Pasta likuma 53. pantā, ievērojot to, ka: ja sūtījuma nodošanas vai
    saņemšanas laikā, veicot ārēju pārbaudi, ir redzams sūtījuma bojājums vai daļējs
    zaudējums, par to nekavējoties jāinformē Itella.
    9.3. ja, saņemot sūtījumu, zaudējumus nevarēja tikt konstatēti, Klients ne vēlāk kā 7
    (septiņu) kalendāro dienu laikā no sūtījuma saņemšanas dienas, var iesniegt Itella
    sūdzību vai prasību par zaudējumu atlīdzināšanu.
    9.4. Ja sūtījums tiek pazaudēts, Klientam par to jāinformē Itella ne vēlāk kā 30 dienas
    pēc plānotā sūtījuma piegādes datuma.
    9.5. Prasības reģistrācijas datums ir diena, kad prasītājs no Itella saņem apstiprinājumu
    par prasības reģistrāciju. Prasības izskatīšanas laikā prasījuma reģistrācijas diena
    netiek ieskaitīta.
    9.6. Pretenziju pirmās apstiprināšanas termiņš ir 14 dienas. Ja pretenzijas analīzei
    nepieciešams ilgāks laiks, Itella to saskaņo ar Klientu un vienojas par termiņa
    pagarināšan
    9.7. Itella ir tiesības pieprasīt bojātā sūtījuma saņemšanu Itella rīcībā ekspertīzes
    novērtējuma veikšanai.
    9.8. Visus strīdus, kas radīsies starp Pusēm, Itella un Klients centīsies atrisināt sarunu ceļā.
    Ja vienošanās netiek panākta, strīdi tiek risināti Administratīvajā apgabaltiesā.

*Piemērs zaudējumu atlīdzības summas aprēķināšanai, kas tiek izmaksāta, ja bojātas
preces svars ir 1 kg – kg x 8,33 x SDR: 1 x 8,33 x 1,18405 = 9,51 EUR. (18.09.2020.). SDR likmes
var atrast vietnē